![]() |
Foto: Creative Commons (CC0) License |
Već tradicionalno, svake godine uoči održavanja manifestacije ‘Noć knjige’, agencija GfK provodi istraživanje tržišta knjiga u Republici Hrvatskoj.
Ovogodišnji rezultati predstavljeni su na svečanom otvorenju manifestacije, održanom 23. travnja 2018. u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu, a više o ciljevima i značaju same manifestacije ‘Noć knjige’ možete pročitati ovdje.
Usporedba najnovijih rezultata istraživanja s onima iz prethodne godine ukazuje na kretanje trendova na hrvatskom tržištu knjiga. U nastavku posta provjerite ima li značajnijih promjena u navikama hrvatskog čitateljstva u posljednjih godinu dana.
Aktualni trendovi na tržištu knjiga u Hrvatskoj
U slijedećoj infografici prikazani se najzanimljiviji podaci koji govore:… o navikama hrvatskih čitatelja:
- čitamo li ove godine više ili manje u odnosu na prošlu godinu?
- gdje se čita iznad republičkog prosjeka?
- vole li mladi čitati ili ne?
- koje žanrove najviše volimo i koji je najčešći izvor knjiga koje čitamo?
- kakvi su trendovi prema spolu čitatelja?
- koliki postotak čitatelja je kupio knjigu u posljednja tri mjeseca?
- koji je najčešći razlog zbog kojeg ne kupujemo knjige?
- kolika je (ne)popularnost e-čitača kod hrvatskih čitatelja?
Rezultati istraživanja tržišta knjiga u Hrvatskoj, 2018.
Izvor: Agencija za istraživanje tržišta GfK Hrvatska.
Izvor: Agencija za istraživanje tržišta GfK Hrvatska.
Dodatna pitanja
GfK istraživanje obuhvatilo je još i neka druga pitanja, kao što su:- preferiramo li više domaće autore ili prijevode stranih autora?
- gdje najčešće kupujemo knjige i kupujemo li ih na popustu ili po punoj cijeni?
- što bi nas potaknulo na češću kupovinu knjiga - jeftinije knjige ili veći izbor naslova?
- koji se dio populacije najviše služi različitim elektroničkim uređajima?
- što se najčešće čita na internetu?
![]() |
Izvor: Moderna vremena | GfK Hrvatska |
Istraživanje tržišta knjiga u 2017. je bilo nešto obuhvatnije
Prošlogodišnje istraživanje obuhvaćalo je i pitanja koja su ove godine izostavljena:- na kojem jeziku više čitamo: hrvatskom ili engleskom?
- za koga većinom kupujemo knjige: za sebe i svoju djecu ili kao poklon?
- biramo li knjige prilikom kupovine samostalno ili po preporuci?
- raste li čitanost e-knjiga ?
- što mislimo o cijeni e-knjiga u odnosu na tiskana izdanja?
Nažalost, ove smo godine u rezultatima GfK istraživanja uskraćeni za podatke koji se odnose na globalno istraživanje.
Međutim, želite saznati nešto više o navikama čitanja američkih čitatelja, ovdje možete pronaći najnovije rezultate istraživanja, objavljene u ožujku 2018. godine.
Sažeta i vrlo informativna analiza istraživanja ukazuje na to da je 74% Amerikanaca pročitalo barem jednu knjigu u posljednjih godinu dana. Iako su i na američkom tržištu knjiga još uvijek najpopularnija tiskana izdanja, ipak značajan je i segment e-knjiga, dok je popularnost najslabijeg segmenta - audio knjiga - u laganom porastu.
Iako istraživanje hrvatskog tržišta nije uključilo segment zvučnih knjiga, ipak i kod nas ima čitatelja koji knjigu ponekad volite i poslušati - o ovom nepravedno zanemarenom formatu možete pročitati u postu o audio knjigama.
I za kraj...
Podsjetite se zašto bi trebalo čitati svaki dan ili pročitajte koji su najčešći izgovori za NEčitanje knjiga - možda je koji od njih upravo i vaš ;)
. . . MOGLO BI VAS ZANIMATI I OVO . . .

Primjedbe
Objavi komentar